FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Ready for the ovolution.

Publicerad 2013-03-22 18:49:41 i All day, every day..,

 
Äntligen börjar det ta sig! Efter lite bollande så är det finally dags för mig att börja gå ner i storlek och beställa mig en ny bräda. Är helt sjukt taggad och det känns faktiskt lite extra bra att veta att det inte bara blir vilken bräda som helst, utan en som är handshapead efter mig och mina mått, mina skills (eller inteskills) och mina mål med surfet. Som det ser ut nu så lutar det åt den här, en 6"4 Ovolution från Mica surfboards i Portugal. Måste erkänna att man får lite hybris när man sitter och tittar på alla möjligheter, hur jag vill ha den pigmenterad och målad. Funderar på att bara ta den helt blank och låta någon gå lös med lite Poscafärg för att få den där extra personliga touchen. Någon som är sugen och är duktig på att måla?
 
Sen finns det ett "äntligen" till på listan idag. VÄRME! Äntligen har värmen nått Marocko, och det är inte längre sådär småkyligt på morgnarna, Visserligen lagom tills det är dags för oss att börja packa ihop och bege oss mot andra ställen, men bättre sent än aldrig! Det är strålande solsken och hur härligt väder som helst :)
 
Jag börjar faktiskt få ganska rejält med hemlängtan nu, känner att det ska bli riktigt skönt att få komma hem några dagar och göra vanliga saker, äta vanlig mat och kura upp sig i soffan och se på TV för att vädret är skit. Det låter kanske helknäppt, men det känns jätteskönt att känna så, för då kan jag vara lugn med att det här inte kommer eskalera till att jag blir så rotlös att jag aldrig kommer hem. Jag vet vart jag hör hemma och trivs där, jag har bara lite annat jag ska greja först..
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela