FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Problem i paradiset

Publicerad 2013-03-01 19:40:09 i All day, every day..,

 
If you think you're a poor person, start counting the things you have in life that money can't buy.
 
Det är verkligen enkelt att leva på ett sånt här ställe som jag är på. Största problemen ligger i hurvida jag ska surfa eller inte, om jag ska dricka en jordgubbsshake eller en på banan. Dock har vi faktiskt för en gångs skull lite riktig huvudbry inför nästa vecka. Prognoserna lovar riktigt skitväder som ställer till det rejält på ett sånt här ställe. Det är inte som när det regnar hemma, utan tänk er som om det regnade i Spanien, fast för 60 år sen? Vägnät som havererar, tak som läcker in, toaletter som slutar fungera och hav som blir så förorenat att det är skadligt att bada i... Men mest av allt - INGET SURF! Och därmed inget att göra här i byn. Förhoppningsvis så har chartsen fel och vädret drar dit pepparn växer, men för en gångs skull så måste vi klura ut några aktiviteter som inte är relaterade till varken sol eller vatten. Bio? Nope... allt är dubbat på franska.. Shopping? Nope, finns inga shoppingcenter i stan och souken kommer antagligen regna bort... Så vad gör man? Det som dom faktiskt är bäst på här, man splurgar sig själv med hammam (turkiskt bad med skrubb) och massager i högvis. Det blir spavecka, och dagar med oändliga mängder mat och godis och en rejäl laddning dvdfilmer. Så vi ska nog överleva den här stormen också, vi har ju det så sjukt mysigt ändå på Lapoint, så vem tusan behöver sol!?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela