FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Blod, svett och tårar.

Publicerad 2013-03-11 18:36:00 i All day, every day..,

 
Idag har verkligen varit en helknasig dag.. Till att börja med så vaknade jag med en superkonstig känsla i magen, efter att ha drömt att mitt hjärta hade tröttnat på mig och inte alls var så lycklig över att jag kom hem och hälsade på. OCH att jag fick tillbaka fel jeans efter att ha lämnat mina favvisar på tvätt. Med andra ord, helt fel sida sängen. Efter en surfsession som bara innebar frustration så satte jag mig och bröt ihop i tårar på stranden i famnen på min fina chef Louise, och grät hejdlöst över mer eller mindre allt och ingenting. Med det sammanbrottet så hade vi allihop turats om att gråta litegrann idag. Alla förutom João, men han gråter väl snart han med för att han bor med oss :) Och den enda som faktiskt hade en synlig ursäkt för att gråta en skvätt idag var stackars Katrine som fick brädan på näsan och blödde näsblod så det stog härliga till. Antar att man måste få ha såna här dagar ibland, vi lever ett väldigt speciellt liv här. Även om vi är sanslöst lyckliga och har det galet bra, så blir man också ganska känslig emellanåt. Och då kommer tårarna lurpassandes över en utan att man för en sekund kunde ana att man behövde gråta av sig. Jag som aldrig gråter sådär till vardags annars. Hur som helst så fick vi avslutat dagen med en tjejsession, vi tre tjejer, här nere på Panorama beach, och plötsligt kändes allting mycket bättre igen. Imorgon tar vi andra sidan sängen istället!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela