FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Sun is shining, the weather is sweet.

Publicerad 2013-01-28 17:55:41 i All day, every day..,

 
Idag har varit en sån där galet härlig dag. Efter en slapp frukost och lite soffhäng tog vi ner till det superhärliga lilla (stora) beachbreaket som ligger precis nedanför campet, Panorama beach, som också är det man ser från terassen på bilderna i inlägget före. Verkligen ett perfekt bryt för nybörjarsurf, passar mig som handen i handsken! Snälla, mjuka vågor, med lagom mycket kraft som bryter på en långgrund botten som ger mig massor med tid att glida på och känna efter. För det kan vara lite knepigt ibland om det bryter lite längre in mot stranden. Ungefär i tid med att man har kommit upp och börjat slappna av på brädan så är riden slut och det är bara att börja kämpa med att paddla ut igen. En stor bonus är dessutom att det är förhållandevis lätt att paddla ut här, man behöver inte slåss hela tiden med att hålla sig kvar på brädan när brädan är för stor för en duckdive (ni vet när surfarna försvinner ner under vågen som kommer, precis så som ankor gör?).
 
Anyway, mycket obegripligt surfprat nu, men jag har haft en riktigt bra dag. Med en lång, supersmarrig lunch och en slö powernap i soffan på terassen. Så precis sådär jobbigt är livet just nu. Jag skulle nog påstå att jag faktiskt inte har ett endaste problem och att allt är sådär oförskämt bra. Den lilla visiten på hammamet igår var verkligen hur bra som helst. En härlig madame som skrubbade varenda centimeter av mig och gav mig massage. Och så bjöd hon hem mig på couscous till sin familj en dag när jag hade kommit i ordning och inte hade något att göra. Måste säga att jag känner mig väldigt välkommen här i lilla Taghazout, en trivsam och varm liten by, med bara en massa kul!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela