FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Chillin' like a pro!

Publicerad 2013-02-03 12:10:58 i All day, every day..,

 
Efter en vecka här nere i Afrika så börjar jag känna att jag kommer till ro och har landat lite, till och med känna mig hemma. Det tar ju alltid lite tid att hitta sin "identitet" på en ny plats, med nya människor i ett nytt sammanhang, speciellt när man reser själv och utan "referenspunkter". Men det känns riktigt härligt och framförallt stimulerande att vara här. Även om jag tydligen anses vara stans mest proffesionella chillare just nu :) Men det tycker jag att man kan få lov att vara, jag har ju trots allt semester i två veckor till innan jag börjar jobba här i Marocko och jag har en hel del vila att ta igen efter en helt galet sönderstressad höst/vinter. 
 
Igår var första "bytesdagen" på campet sen jag kom hit. Dvs första dagen då många gäster åker hem och många kommer hit. Det kändes verkligen supertrist att säga hejdå till en del av dom fina människorna jag träffat här hittills och jag undrar om jag kommer vänja mig vid det, eller om det är lika jobbigt varje gång? 
 
Annars var gårdagen lugn och behaglig, som alla andra dagar. Vi tog en låååång smoothiepaus nere vid havet och satt och pratade om sånt där som tjejer pratar om. Hade min första riktigt kassa surfsession igår kväll. Det gick inget vidare alls, helt energilös och absolut noll explosivitet. Men jag fick åtminstonde en fin, halvgrön våg som kändes riktigt bra. Resten av tiden blev det mest suckande och frustrerat fräsande från mig. Men jag antar att man måste ha såna dagar också, man kan ju inte vara stålmannen varje dag heller! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela