FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Är det en Söndags-Fredag idag?

Publicerad 2013-02-01 14:04:00 i All day, every day..,

 
 
Yogapasset imorse gick faktiskt över all förväntan. Det kändes bättre än vad jag hade trott att det skulle göra, inte alls så nervöst och jag fick massor av bra feedback på såväl bra saker som saker att ändra på. Måste säga att det svåraste var att välja ett lämpligt tempo för varje pose. När jag yogar själv så följer jag ju min andning och hur min kropp vill att det ska vara, men det var inte lika lätt när jag ska få med mig andra som kanske inte ens har testat yoga förut och inte har en aning om vad en solhälsning är för något. Men det är en riktigt kul utmaning att få lov att hålla i det och jag ser verkligen fram emot att se min egen utveckling. Som en av killarna här sa: Ett mycket bra sätt att utvecklas inom yoga är just att lära ut det, för då måste du göra dig medveten om hur du rör dig och andas, annars går det inte att förmedla vidare. Förhoppningsvis kan jag skaka fram lite bilder senare, men av förklarliga skäl kunde jag inte ta några själv. :)
 
Förutom yoga så har morgonen också inkluderat veckans teorilektion. João, som ni ser på bilderna, är verkligen en helt otroligt duktig instruktör som verkligen kan konsten att lära ut, en timmes surfteori flyger förbi innan du vet ordet av! Han är en fantastiskt inspirerande människa och är också en av killarna som lärde mig att komma upp på brädan på campet i Portugal i somras. Dock tyckte jag att hans lilla whiteboard var lite för enkel och tråkig, så dagens kreativa blev att rita honom en ny! Vad tycks?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela