FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

2011 är mitt år

Publicerad 2011-01-04 18:51:55 i All day, every day..,

Nuuu ser ni, nu händer det grejor här! Bestämde mig för ett tag sen för att 2011 verkligen skulle bli mitt år. Det året då jag vänder mitt liv till precis allt det där jag vill ha och verkligen blir aktiv i mina val i vardagen. Helt enkelt slutar sitta i passagerarsätet i mitt livs färd.


Så.... Håll i hatten.. jag har slutat röka. Efter 10 års rökande så har jag äntligen kommit underfund med att jag verkligen inte behöver det i mitt liv. Och vet ni vad? Det känns faktiskt inte ens svårt. Och absolut INTE som en uppoffring. Känns verkligen att jag gör mig själv en tjänst och jag har än så länge inte vacklat en sekund i mitt beslut. Tjuvstartade till och med. Hade sagt att jag skulle sluta 1/1-11. Tog mitt sista bloss kvällen 30/12-10. Säger inte att jag garanterar att jag aldrig mer kommer ta ett bloss, men kan lova att jag inte har en önskan nu om att göra det. Shit happens, än så länge står jag stark :)


Vidare har jag bestämt mig för att ta tag i mitt vardagliga välmående. Jag har börjat äta någorlunda enligt GI, framförallt eftersom att kolhydrater, precis som laktos, ofta kan ställa till det i magen. Och eftersom att jag inte äter kött och dessutom är lat så har jag kommit in i dåliga matvanor som mestadels består av just kolhydrater. Så nu blir det helomvändning, två veckors "detox" och sen en sund, långsiktig fördelning av vad jag äter. Faktiskt riktigt roligt! Har fått tillbaka glädjen att laga mat, bakade bröd imorse (ett riktigt projekt med 2 omgångar jäsning osv), njuter av att laga varmrätt och ska snart äta desserten jag gjort som innehåller mindre skit än ett knäckebröd. Den som sa att "dieter" är tråkigt kan slänga sig i väggen, har aldrig ätit så god mat som nu!

Så ni får ursäkta om bloggen kommer ha en del matinnehåll en stund framöver..






Ska också berätta att jag har världens bästa syster som låtit sin älskling vandra vidare till behövande mig nu när hon gift om sig. Vi pratar såklart kamera. När hon träffade Canon 7D så fick helt enkelt 400D flytta hem till mig. Och jag är jättekär, är glad att det sprack mellan dom två ;)

Så av den enkla anledningen så får jag ju lägga upp lite bilder nu när jag håller på och lär mig! och ni är alla välkomna med kritik, men då konstruktiv sådan tack :)




Bus med sötaste ungen som finns - Nikki!



Väldigt mörk, men ändå..



Måste lära mig att utnyttja alla funktionerna, förstå hur jag ska använda dom, men det kommer väl med tiden får jag hoppas. Övning ger färdighet!


Nu blir det dessert.



ARRIVEDERCI!!!




Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2011-01-04 19:21:07

Men det där ser ju riktigt bra ut! Skärpan verkar ha hamnat rätt och ingen bild är för över eller underexponerad. Bara lek med kameran så lär man sig, det är rätt kul att leka med långa slutartider också. T ex så:http://brinckan.blogg.se/images/2010/img_1432_edit_800_112704038.jpg



Men fortsätt sådär och pussa på min kamera ibland. Den behöver lite kärlek så funkar den bättre. Puss! <3<3

Postat av: Michaela

Publicerad 2011-01-04 19:59:48

HJÄLP! Vad hände där? "Är i Thailand" å en vecka senare så är du helomvänd, haha. Jag gillar det. Fick till och med min lilla spark i röven jag behövde för å fimpa när mina cigg är slut. Hörs i veckan. Heja dig! Love you!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela