FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

So, I grab my suitcase full of nothing.

Publicerad 2011-01-21 14:30:34 i All day, every day..,




Lite lek med redigering..


Börjar bli riktigt frisk nu, ingen nästäppa, locket i öronen är så gott som borta och inget halsont. Det enda som är kvar är att den rackarn som spänt upp mitt huvud i ett skruvstäd och bankar i det får gärna ta och släppa efter nu. Kan vara så att det enda som behövs är en tur till Thai och lite massage så är allt löst :)


Så det är precis vad jag ska göra på Söndag. Jag ska packa med mig Mia i resväskan och åka till Thai. Ska bli kul att få visa henne mitt andra hem. Även om hon vart där förut, så har hon inte sett det från mitt håll. Otroligt vad tiden har gått fort. Var flera veckor sen vi bestämde det och vips, så var det 21/1-11. Denna vintern har susat förbi i ett helt galet tempo. Peppar, peppar. Den är ju inte slut än och ofta kan det vara Februari och Mars som känns jobbiga. De två längsta, mörkaste, kallaste månaderna då man varken har jul eller nyår att se fram emot utan bara väntar på våren. Ett alldeles ypperligt tillfälle att uppskatta att man bara kan vara utan att ha bråttom och stressa till nåt, fiffigt va? Det är precis nu man ska passa på att unna sig långa, varma bad, ett glas rött lite mitt i veckan, en bra film när det är mörkt, en ny gossig tröja eller varför inte en massage med varma stenar? Huvudsaken är att man kommer på att alla månader är bra till något.


Just nu längtar jag mest av allt efter att få bli helt och hållet frisk så att jag kan sätta igång och träna igen på allvar. Var riktigt duktig där innan jag och Mia åkte till Kreta (jaaa, jag vet att det var i Maj) men sen blev allt en enda lång semester. Och nu sen jag fått upp glöden så har jag varit förkyld och sjuk. Framför allt nu när jag slutat röka så vill jag unna mig själv en kick as kondition! Jag ska verkligen göra min kropp till mitt tempel. Eller.. Min borg. För den ska vara så grym att inget biter på den. Sen får själen vara mitt tempel. Tänkte jag skulle smygstarta med långa promenader nere på stranden nu i veckan, för det är både jag och Mia bra på, framför allt tillsammans! Sen när jag kommer hem så skiter jag i om jag är sjuk, Bodybalance ska jag åtminstonde klara av. 


Klicka här för lite mysmusik i vintermörket om du har Spotify!













 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela