FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Hej förkylning, hejdå Thailand :(

Publicerad 2011-01-11 12:27:01 i All day, every day..,

Ligger hemma, platt på rygg, under täcket och tycker synd om mig själv. Det är nämligen så att jag kommer få stanna här under när mina underbara kollegor får flyga den härliga maskinen jag längtat efter sen våren 2009 ner till fantastiska Thailand. Det suger. Det suger verkligen rejält...


Det är nämligen det som är nackdelen, förmodligen den enda nackdelen som finns i hela världen, med detta jobbet. Förkylningar är lite känsligare än på vanliga jobb eftersom att våra trumhinnor och bihålor påfrestas mer när vi flyger än på t.ex. ett kontor. Man kan inte chansa på att gå till jobbet när man haft feber eftersom att man inte kan gå hem om man mår sämre. Vi har ingen gråzon när vi är sjuka. Antingen är man sjuk - eller så är man det inte. Andra jobb kan man bli ersatt på, mitt i ett pass, eller så kan kollegorna klara av att täcka upp sista 3 timmarna om man mår pyton och ingen kan komma in och täcka. Man kan klara att sitta genomförkyld på jobbet om man sitter vid ett ensamt skrivbord framför en datorskärm. När man flyger så finns det lagar som reglerar hur många vi måste vara ombord för att säkerheten ska hålla. Och det är lite svårt att ringa in någon om man råkar vara 10 000 meter upp i lufter över Indien eller något annat land man kan tänkas flyga över. Med andra ord så är det fullt oacceptabelt att gå till jobbet och vara halvkass, eller inte 100% fit for flight som vi säger, för risken är att man sätter resten av besättningen i skiten. Så där har ni den. Förmodligen enda nackdelen i hela världen med att vara flygande.



Nu ska jag göra mig en kopp te, och sen krypa ner under täcket igen.




ARRIVEDERCI!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela