FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

En flygvärdinna med resefeber..

Publicerad 2010-05-05 23:33:04 i All day, every day..,

Jag håller på att få härdsmälta här i milda ordalag. Har ni hört nåt så skamligt? Flygvärdinnan själv har fått något som hon antar klassas som resefeber!? Men jag är inte van vid att behöva tänka själv när jag reser, det gör kontoret så himlans fint åt oss förstår ni.. Pustar bara ut i loungen med en alkoholfri drink när man kommit fram tills den lilla söta tjejen på hotellet ger mig min nyckel och berättar var jag ska bo, sen har man det bra en stund ända tills det kommer en lapp på rummet som berättar att det är dags att åka hem och vilken tid jag ska befinna mig i lobbyn. Alltså, det enda jag brukar ha som huvudbry utomlands är vart mitt rum ligger och vilken tid jag ska vara i lobbyn.


Och nu måste jag tänka ut allt själv! Inte nog med att vi redan klurat ut allt en gång för Cania, nu ska vi klura ut en ruskigt fiffig plan B för att landa i Malaga också. Alltså, jag måste tänka själv 2 gånger om! Men det är lite av charmen med det hela här, rena rama julafton, och hur det än blir så är en sak säker iaf - JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA RESESÄLLSKAP =)



Undrar starkt vart denna dagen tog vägen, jag tror det var en av dom där snabbspolade som bara finns i kalendern för syns skull, fast att dom inte existerar på riktigt. Ni förstår, jag har haft massor att göra, men kan inte komma på en endaste vettig sak jag har gjort idag? Hur får man ihop det? Och tiden har gått helt vansinnigt fort...


Tror jag ska gå och avlida en stund i soffan tills Mia har landat.
Vi har ju bara pratat tre gånger idag =)










ARRIVEDERCI!!!!





 

Kommentarer

Postat av: Emma :)

Publicerad 2010-05-06 06:39:18

hejsan :) följer din blogg :) men vart är det du jobbar

Postat av: Karin

Publicerad 2010-05-06 07:16:50

Nja jag vet inte om jag tycker det är så underligt att du blir nervös, finns det något mer stressande att vara på jobbet men inte jobba? (en tidigare barmanager talar, helt omöjligt att slappna av med en drink i baren på sin arbetsplats).

Postat av: Karin

Publicerad 2010-05-06 17:06:33

Jag trivs jättebra med utbildningen, känns härligt att läsa ett program med så många möjligheter till olika inriktningar, har inte riktigt bestämt mig om jag vill bli mäklare eller skall satsa på att jobba med sjöförsäkringar:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela