FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Smarta uttalanden =)

Publicerad 2010-03-27 14:10:30 i All day, every day..,

Hemma på hemmet igen, har avverkat 3 av de skandinaviska länderna innan lunch och väskan har exploderat i hallen.. Med andra ord är allt som det ska vara!


Som jag skrev igår så har vi helt otroligt kul ihop på jobbet, skrattar hela tiden och bara har det bra. Men det är nog för att vi följs åt i alla ihåliga svackor.

Konversation i köket;

T: - asså, Lejon, det är juh inget stjärntecken, det kan det inte vara, det finns juh inte ens!

L: - Är det inte? eller va? hur menar du nu?

T: - Neeeej, inte i sverige, vi har väl inga Lejon?

Jag: - Men jag är juh Lejon?

T: - Trams, Lejon finns inte i Sverige. Det finns Vattumän, fiskar, jungfruar (rabblar alla). P, har ni det i Finland?

(P ser frågande ut, och tittar på oss som om vi har hål i huvudet)

T: - Där ser ni, inte i Finland heller!

Jag: - hahahahaha, jag är med dig T, det finns inga Lejon i Sverige, men det finns väl inga vattumän heller?

T: - Jooooo, dom tog nog bara tjänstledigt...

L: - Nu fattar jag ingenting, jag hämtar Veckans NU så ska vi se... (Hämtar tidningen)

L: - Titta, där e juh Lejonets horoskop!

Jag: - Åhh, jag e Lejon, vad står det?

T: - Men vafan, kunde du inte sagt det från början!! Då finns det juh Lejon?

Jag: - Jaaa????



Det är det vettiga vi diskuterar =)
Och sen kom vi fram till att vi har lite kommunikationsproblem.

På stranden;


T: - Vad händer mer nu på stoppet då?

P: - Jag har bokat tid, ska åka och golfa...

Jag: - Men gud, är inte det typ asvarmt och göra det mitt på dagen? När ska ni dit?

P: - Phuket town..

Jag: - ahaaaa... Vem ska du golfa med då?

P: - Kl. 13.30

Jag: - Jahaaa... Ohh! Förresten, jag shoppade detta igår!

P: - Vart köpte du den?

Jag: - 700 baht!

T: - För helvete! Kan ni svara på varandras frågor och föra en sammanhängande konversation man förstår istället!?!?!?

Jag och P i munnen på varann: - Vaahhh? Nu fattar vi inte, vadå osammanhängande?



Sen är det massor med mer som har hänt i veckan, men det skriver vi inget om här,
ni som känner mig får höra ändå ;)


Jag köpte förresten en superfin liten partyväska och EN NY PLÅNBOK och så har jag beställt min älskade väska hos väsktanten för avhämtning om 2 veckor, äkta Mullberry från Thai, dvs, inte äkta någonstans alls =)





Nu är jag superhungrig, så jag orkar faktiskt inte sitta här något mer just nu,
ni kanske får höra mer lite senare!


ARRIVEDERCI!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela