FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Vårminnen

Publicerad 2010-03-14 10:11:06 i All day, every day..,

Som alltid när vårvädret börjar komma igång och solen lyser in genom fönstret så sätter mina minnen igång. Herregud vad mycket minnen man har! Men våren har liksom alltid varit vår tid, vår grej, då vi har det som bäst. Våren innebär alltid löften på något sätt, man börjar på ny kula, ett bevis på att det nya året är ett blankt oskrivet papper. När vi var små så betydde våren Påsklov, första inlinesturen, och att man snaaart kunde vara nere på Kvickbadet igen. Nu när vi är äldre betyder våren förändring, semester, planering och att man äntligen kan vara ute i solen och umgås igen. Och det betyder att vi vässar vår vänskap till att bli sitt yttersta, sitt bästa, även om den alltid är oslagbar annars!


För er som inte hängt med så är vi ett lagom antal tjejjer som hängt ihop som ler och långhalm sen vi först sågs. Den som vart med längst är Johanna, vi har hängt ihop sen förskolan, och aldrig tappat bort varandra på vägen. Sen har dom andra bara glidit in i gruppen, utan att man kan sätta fingret på när det egentligen hände, när det blev vi på riktigt allihop, det bara föll sig så naturligt.


Och som någon sa; - Vänner är den familj du själv väljer!
Så nu är vi en stor härlig familj, med alla mammor, pappor och syskon så blir vi ganska många=)






 





Nu ska jag ut i solen och ta in våren!


 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela