FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Poliser och underkläder...

Publicerad 2010-03-14 21:12:17 i All day, every day..,

Idag har varit en allt annat än givande dag, om än härlig. Som ni såg så försökte jag mig ut i Pålsjöskog för en powerwalk, blev snarare pensionärsgång. Överskattade vädret en aning så all kraft gick åt att undvika att göra en ytterst ocharmig manöver som hade slutat på ändan.

Begav mig sen ut till väla för att handla underkläder, kännde att jag behövde göra en top up i min garderob eftersom att jag så gott som gått och blivit nunna. Men varför går sexlivet ut över garderoben? Man känner juh sig 100000 ggr snyggare med härliga underkläder, även om ingen ska få se dom. Så nu är min garderob närmast kroppen betydligt mycket hetare!

På väg ut till H-näs och mammas köttfärssås hände något som aldrig hänt mig förr. Jag blev stoppad.. Av polisen! Kände hur knäna började skaka och den där klumpen i magen växte sig större, jag menar, tänk om något är fel utan att jag vet? Det är juh ändå polisen.... Men som tur är så var det bara en kontroll, om än min första, och konstapeln fann min lycka väldigt lustig.


Polisen: - Körkortet tack..


Jag: - Så gärna så! Det är första gången sen jag fick det som jag får visa det! (överlycklig och ler från öra till öra). Ska bara rota ut det, det har liksom fastnat eftersom att jag aldrig får visa det för någon (och slänger ut alla andra kort först för att bråka ut körkortet).


P: (Skrattar) - Jaså, se där ja! (Tar fram blåsmanicken) Då ska du få blåsa också, antar att det är första där med? (Jag nickar) Djupt andetag och blås tills det slutar pipa.


P: - Sa du att det var första gången?


J: - Jaaa??


P: - Haha, då har du klarat dig bra, 4 år för att hålla på den lyckan va!? Ha en trevlig dag!


J: - Tack detsamma! (Sa jag, och samlade ihop mina knän och körde ut.)


Till sanningen hör att jag faktiskt fick visa mitt körkort innan jag ens hade fått det. Eller, jag hade fått det, men bara lappen och inte kortet. När jag smällde pappas sprajsans nya bil, 1a veckan. Men det kan man juh inte gärna säga till konstapeln heller =)










Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2010-03-15 10:26:27

Haha... been there done that! Jag skrek något i stil med... "-jaaaaa... äntligen någon som vill se det..." Hade bara haft det i ngn månad då.. ;) Gratulerar till dig Jaqcueline!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela