FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Grillat och sconesbak!

Publicerad 2010-03-13 13:13:20 i All day, every day..,

Eftersom att jag var ute och rännde hela dagen igår så fick det bara bli mobiluppdatering, men nu ska ni få texten också! Började som ni såg morgonen i Mölle, köpte med mig bullar och fika och bara mös med Johanna. Sen bar det av vidare in till höganäs, upp till Malins mamma som är världens bästa som bjuder på kaffe OCH sätter min p-spruta. Bara så ni inte tror att jag har fått botoxfeber, haha! Näää, fy, det får vänta, rynkorna må vara på ingång men här ska vi minsann åldras med värdighet, inget pillowface för mig tack!


Därifrån tog vi dunken med rödvin med oss och hoppade på bussen till Viken och Johannas mamma. Ganska sanslöst vad vi tjejjer har för relation till våra mammor, vi umgås allihop, fikar hos varandras mammor, med eller utan varandra och bara har det bra. Jag är lyckligt lottad som har så många underbara extramammor att vända mig till!


Som grädden på moset så bjöds det på mat, men inte vilken mat som helst utan GRILLAT!! Tillsammans med fetasallad, bearnaisesås, vitlöksbröd och potatisgratäng så var det nog det godaste jag har ätit på länge! Kvällen bjöd på vin, Irish coffe, skratt, gråt och vilda diskussioner innan Johannas pojkvän kom och hämtade upp oss och såg till att vi kom hem.


Nu på morgonen kommer jag hem till stan till 3 små loppor som ligger och grisar i min lägenhet. Det var tider det när man var 16-17 år, då var man i sitt esse! Bullmamma som man är fick man ju se till att dom fick lite näring i sig, vilket ledde till sconesbak och mina monsterbullar.


Nu blir det hopp i träningsskorna och ut på en långpromenad i Pålsjöskog. Solen skiner och våren är på väg så det blir bara ut och njuta!



ARRIVEDERCI!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela