FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

En klok man...

Publicerad 2010-03-24 18:49:26 i All day, every day..,

Igår sa vår styrman, numera omdöpt till  Mr Swift, en mycket bra sak:

"- You have to chase a girl until she catch you"

Mycket kloka ord från en mycket klok man måste jag säga!

Speciellt när resten av det som kommit ur våra munnar detta stoppet har varit mindre smarta ting, rent av totalt obegåvade...



Jag har bestämmt mig för ännu en sak. Jag har slutat VÄNTA på folk. Helt värdelöst! Var påväg ner till stranden vid 09.30, skulle bara stanna till vid frukosten och se när dom andra skulle komma ner. Vet ni när jag kom fram? 11.30!!! Och det tar max 5 min och gå... MAX!


Men när vi väl kom ner så var det himla mysigt. Stod ute i havet och pratade mig skrynklig med Zacharias när jag plötsligt känner hur något kravlar till runt foten och nyper till i stortån, riktigt hårt dessutom! Jag tjöt och hoppade högt vilket han också gjorde av min reaktion och folk trodde nog inte vi var riktigt kloka. Så jag simmade in tills det va 1 dm djupt. Alternativet hade vart att Z hade fått bära mig, men det hade vart alldeles för pinsamt när folk hade fått höra varför =)


Och kvällen har vart fantastisk! Vi firade en kollega som fyllde år på en restaurant som heter 9th floor, verkligen att rekommendera! Öppet ut så det känns som man sitter på en überfancy takterass med utsikt över patong och maten var bara himmelsk! Och gud vad vi har skrattat...





Tanya får lite fotskrubb på beachen!





Någon som fann min vattentäta kamera otroligt fascinerande...




Sängläge.....



ARRIVEDERCI!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela