FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Wow, vilken kille!

Publicerad 2010-06-13 07:54:21 i All day, every day..,

Vilken härlig morgon! Mulet, lite småkyligt och inget speciellt på kartan, men ändå, en riktigt underbar morgon med en bra magkänsla. Har varit på benen sen klockan 6 och bara myst med mitt kaffe till Chambao, helt underbar musik. Tack för tipset L! Har egentligen en lång checklista med skit att ta tag i, ni vet sånt där pill med samtal som ska ringas, ting som ska sorteras och allmänt pyssel? Men jag tror jag lägger det på hyllan ytterligare en dag till.

Läste min härliga systers blogg igår och hade helt glömt bort ett samtal vi hade häromdagen, gud vad jag skrattade när jag läste om det! Kanske aningens internt, men ändå. Vi satt i min lägenhet och åt lite lunch ihop;

J: - Alltså, jag har kommit fram till att jag är ganska töntig ändå. Jag menar, jag skrattar åt geeky saker, är inte superbrydd om mode och är egentligen ganska ocool. Det är faktiskt dom flesta människor om man sätter dom ur sitt sammanhang och skalar av dom. bla, bla, bla (har en lång utläggning om vilken tönt jag är egentligen).

Amanda tittar länge på mig och när jag kommit till punkt höjer hon ena ögonbrynet och tittar lite konstigt på mig och säger;

A: - Ja, jag är cool iallafall....


Vilket asgarv =)




Och till dig Jonas som kommenterar så friskt:


Wow, DU måste verkligen vara en djup kille som tycker att du kan döma mig och mina vänner utifrån en blogg som säger absolut ingenting annat än just det, ytliga ting. Du måste vara väldigt klipsk också som tror att det jag skriver här är precis hela mitt liv och allt det där som berör mig, mina djupaste tankar och hemligheter. Verkar ha bra självkänsla, med den kvinnosynen du har, att vi bara duger till att sättas på. Önskar att jag kunde byta liv med dig, att jag också hade så lite att göra och så mycket tid över så jag kunde spendera den på att läsa en blogg om fylla, smink, shopping och skvaller, en blogg om ett gäng helt tomma brudar i "fyllerondan". Speciellt en som jag retar mig på, det hade varit najs.

För fan, skaffa ett liv, hoppas du åtminstonde är smart nog att förstå ironin i det hela.






Underbar musik....









Kommentarer

Postat av: Jonas

Publicerad 2010-06-13 14:11:18

Nice, mothugg...Du är läcker. Matar man trollen, så,....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela