FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

I could really use a wish right now...

Publicerad 2010-06-16 18:50:48 i All day, every day..,

Can we pretend that airplanes in the night sky are like shooting stars?
I could really use a wish right now...


Har haft en helt underbar dag med mina nära och kära. Åt lunch med världens bästa farmor och syster i Höganäs hamn, räkorna där är inte att skoja bort! Så mysigt att sitta och prata, farmor har så mycket mer livserfarenhet med allt hon och farfar har gått igenom. Så många historier att berätta och så mycket upplevelser och minnen att komma ihåg. Tog en sväng till Malin efteråt där hon, Andreas och Johanna satt på bakgården i solen och knäckte en öl. Ibland är livet bra härligt!


Vädret idag har ju varit helt fantastiskt så här sitter jag med myror i byxorna och nostalgi i kroppen. Trots att jag nyss var på semester så vill jag åka igen, längtar mig bort härifrån, för att som syster sa "stänga av livet en stund". Även om jag kommit ut ur det där knasiga vakumet så känns det inte som att jag har kontroll över mitt liv. Så jag skulle behöva stänga av för en stund, låtsas som att världen står stilla ett par dagar och bara sortera ut allt som hyr in sig i mitt liv. Vem kunde tro att det var så rörigt att vara vuxen? Var så mycket lättare när man var liten, alla mådde bra, kläderna tvättade sig själv, man gick och träffade alla sina vänner i skolan och det var inte hela världen om killen man frågat chans på sa nej. Så bekymmerslöst och enkelt. När slutade det egentligen vara så?


Nu ska jag skutta runt en stund till min tokbra spellista, korka upp rosévinet, ta mig ett glas och vara bekymmerslös för en stund!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela