FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Flygbakis...

Publicerad 2010-02-23 12:59:48 i All day, every day..,

Känner mig som om någon har stoppat ludd i mina öron och låst in mig i en guldfiskskål. Vaknade och vart toksnorig imorse (läs vid lunch), har haft en förkylning på gång ett tag här nu, men jag hade hoppats att den skulle hålla sig borta och krypa tillbaka dit den kom ifrån. Men tyvärr så verkar det som att den är här. Fast jag tänker hoppas på att det bara är en av symptomen när man har sjukdomen flygbakis. Ni som själva flyger förstår precis vad jag menar...

Flygbakis är för övrigt det du åker på dagen efter en flight där du bara har druckit hälften av det vatten du borde druckit (säg att man borde försöka klämma åtminstonde 3 liter på en Kanarias t/a), glömde ta en resorb som plåster på såren och haft en natts sömn som är jämförbar med den du får efter att du trillat in från krogen kl 05 en lördagsmorgon. Men det är sååå värt det=)

Tänkte ta och boka om min Sthlms biljett så att jag kan stanna och mysa med min favorit-Mia i två dagar när jag ändå har vägarna förbi, men henne får jag inte tag på. Antar att hon är och tränar, eller så har hon försvunnit i sin garderob för det är enda anledningen till att hennes telefonsvarare skulle gå igång när hon är ledig!

Hade också en plan att fortsätta mitt "hörn till hörn" städande här hemma idag, men den planen ska jag nog ta och skrota. Har nämligen bestämt mig för att jag ska ägna en ledig dag i taget åt ett rum i taget och verkligen rensa, skura, städa och sortera så att hela lägenheten blir som ny! Garderoben och köket är nu avklarade och dom var nog värst. Men det spar jag till imorgon... Får räcka med att ligga på soffan och kurera mig, sen blir det spinning vid 17 om denna förkylningen bara ville ge med sig en aning. Nu ska jag iaf äta frukost (kan man kalla det frukost när kl är efter 12?) och titta på tv.

ARRIVEDERCI!

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2010-02-24 09:47:41

Jag vet =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela