FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

IT'S THE TUNISIAN MENTALITY!!

Publicerad 2010-08-07 19:42:30 i All day, every day..,

Dags att dra igenom min vistelse i Tunisien en snabbis då! Kom fram ganska sent på kvällen, rättare sagt kl 21 på kvällen där kära Frida hämtade mig på flygplatsen. Gud vad härligt det var att sen henne igen! Packade in oss i bilen och körde raka vägen till restaurant Le Duo där det serverades grillade gambas som var rent av himmelska! Men... på vägen blev vi stoppade av polisen (som för överigt står i varenda hörn) som vägrade släppa oss eftersom att något var fel med papperna på bilen och han vägrade också prata så man förstod. Efter många om och men fick pliten prata med Fridas agent och hela historien slutade i att vi fick muta oss ut med 20 dinarer. Jag var skitskraj...


Blev lite beach, en sjukt kul utgång, och en mysig dag i Medinan. Där är så himlans fint och vi bara gick och strosade, fikade på det stora men ack så mysiga fiket där och jag blev nästan såld för 100 kameler :) I övrigt så hann jag med att fika i det ökända området Ben Arous som är i stort sett Tunis farligaste ghetto ever. Lite skraj var man och skojar ni att man blev utstirrad eller? "puckade turist, stackars, måste ha kommit fel, jäklar vad rånad hon kommer bli"- blickarna var all over the place! Men icke, vi var helt rätt på det och det är minsann inte alla som kan säga att dom fikat i BA! (och kommit helskinnade därifrån också)


Resten av tiden spenderades åt att vara vara, umgås med varandra medans vi hade tid, vilken undebar vecka det har varit! Tack för allt kära Frida! Och tack för alla sjukt fula ord du lärt mig på arabiska hahahaha :)


Lite bilder då!




Poolen på hotell Emira


Min fina Frida!


Moi


<3


Frida är bakis och sover någonstans där i koldolmen =)


Lunch med hela ligan på beachen



Sen har säkert dom flesta av er hört att jag har legat inlagd på sjukan också, kan berätta mer om det imorgon, men nu så måste jag få lite mat i mig innan jag avlider, sen blir det filmmys!



ARRIVEDERCI!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela