FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Vilken j*vla soppa!

Publicerad 2010-04-04 20:57:48 i All day, every day..,

- Stackars man, sade läkaren till den ovanligt foglige patienten, kan ni ge mig någon anledning till att ni har fått det besvärligt med att hålla isär begreppen?


- Jo då, svarade patienten, det började med att jag gjorde bekantskap med en änka, som hade en vuxen dotter. Jag gifte mig med modern och någon tid därefter gifte min far sig med min styvdotter. Därmed blev min hustru och jag själv svärföräldrar till min far. Min dotter blev samtidigt min mor.

- Em tid därefter fick min styvmoder, alltså min hustrus dotter, en son och den pojken var naturligtvis min bror, eftersom han var min pappas son. Men han var också son till min hustrus dotter, varför jag blev morfar till min bror.

- Så fick min hustru en pojke och denne blev min fars svåger. Min sons styvsyster är också hans farmor, ty han är hennes styvsons barn. Min far är mitt barns svåger, eftersom hans syster är min fars hustru. Jag är således bror till min egen son och han är mormors barn.

- Jag är min mors svåger och min hustru är min farmors mor - ja till och med min farmors mormor. Mitt barn är min farmors nevö och jag är farfar till mig själv. Jag är bror med min far och samtidigt både far och son till honom. Min hustru är min mormor, mor, svägerska och svärdotter. Jag är far och son till mig själv.


- Tack, tack, sade läkaren, nu förstår jag....






Välkommen till Höganäs säger jag =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela