FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Fylleragg och bakismys

Publicerad 2010-04-16 19:00:39 i All day, every day..,

Jag måste säga att jag nästan mår oförskämt bra i kroppen idag! Inte spec bakis, räckte med en resorb och McDonalds (första donken på året!) för att få min kropp på fötter igen. Men det känns det där gympasset igår. Har ont i hela kroppen, muskler på alla möjliga konstiga ställen, såna jag inte ens visste att jag hade.


Och så är det alltid såhär dagen efter som jag blir påminnd om varför jag inte gillar att festa för mycket (och för hårt). Jag får en helt grym bakfylleångest. Hade inte det förr, men efter en period i gymnasiet och några händelser som hänger ihop med det så är det helt grymt. Då är frågan, är det spriten som ger mig ångesten eller e det alla (o)smarta idéer jag får på fyllan som ger mig den? För nu tror jag att jag har gjort något dumt och strulat till det för mig. Eller, egentligen inget dumt, för det e ganska snällt i jämförelse med annat, men det är liksom ett hederskodex man bara inte bryter. Och mycket mer än så tänker jag inte säga här, för då blir det väl ännu struligare. Men varför göra det lätt för sig när man kan göra det svårt? =)




Bakismys i min säng..


Och så blir man så himlans kaxig när man dricker också! Var en söt kille i baren på ett ställe igår. Lite flörtande och en hel del ögonkontakt senare får jag en snilleblixt och stegar fram till Mr Hot guy och säger:


- Sluta med det där och bjud ut mig på en dejt istället!


- Bara sådär? frågar han.


- Japp, bara sådär.. svarar jag och stegar tillbaka till mitt sällskap.


10 min senare bad han om mitt nummer och idag ramlade det minsann in ett litet sms. Det lönar sig tydligen att utnyttja alkoholens skönhet!








Bortsett från min bakfylleångest idag så var det en riktigt härlig utekväll igår. Vi vart riktigt vackra där ett tag! Och så e frågan. Ska man på det ikväll igen eller inte? Kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska åka ut och skaffa mig en fulfylla i H-näs, eller om jag ska stanna här och tycka synd om mig själv. Vi får väl se =)



ARRIVEDERCI!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela