FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Strippa, strippa, strippa... Suck..

Publicerad 2010-04-27 22:59:02 i All day, every day..,

Jag satt igår och beklagade mig till Andreas, Malin och Åsa om min för tillfället bristande fiffighet. För igår va jag verkligen helt ofiffig, medans Åsa var i sitt esse! Hon och Malin spikade upp ett staket, jag och Andreas hejjade på, drack kaffe, rökte cigaretter och pratade skit. Ganska fair arbetsfördelning va? Och imorse när jag vaknade insåg jag ganska snabbt att jag hade så mycket att göra att jag gjorde precis det jag brukar göra när det blir för mycket. Jag spelar död... Jag gör absolut ingenting. Så funkar jag..


Framåt eftermiddagen så blev jag så trött på mig själv och på att spela död att jag helt enkelt gick och blev fiffig istället och packade mig ut till K-rauta (som för övrigt har typ världens otrevligaste personal) där det införskaffades grundfärg av hederlig helmatt typ och ett gäng penslar. Hem och fram med sandpappret för att rugga till ytan så färgen ska fästa.


Bara det att det blev så snyggt så jag tänkte att om jag strippar skåpet riktigt noggrant så kanske jag slipper måla det? Så jag har slipat och slipat på det där rackarns skåpet så jag har mjölksyra i hela kroppen. Och det blev verkligen tokfint! Tog bara 3 timmars sandpapprande. Det var tokfint ända tills jag torkade bort allt färgdamm. Först då insåg jag till min besvikelse att det inte hade spelat någon roll om jag hade strippat det skåpet ner till bara underkläderna, jag hade fått måla skiten ändå. Så där är vi nu. Jag sitter i min soffa och tittar på den delen av lägenheten som ser ut som Åre i December och inser förödelsen ett skåp, sandpapper och en exalterad tjej kan åstakomma. Och fasar för att jag aldrig ska bli färdig till att måla det där skåpet. Jag vill inte ens tänka på att jag har ett skåp till som ska gå igenom samma process.


För övrigt snyter jag fortfarande målarfärg trots att jag duschat och fräst slut på en halv toarulle. Bråka ALDRIG med målarfärgsdamm säger jag bara...




Före



Jag, någonstans mitt i...



Ser ni vilken skillnad det blev!! Nää... inte jag heller....



Förresten, lämnade in min vattentäta kamera på Expert idag.
Den är vattenskadad. Inte ett dugg komiskt =)




Nu blir det CSI, sen sängen.




ARRIVEDERCI!











Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela