FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Saknad

Publicerad 2010-04-29 13:53:46 i All day, every day..,

Vill ni veta vad jag gör om 2 veckor? Då ligger jag förmodligen och viftar med tårna, äter vindruvor, spanar pojkar och bara myser med Mia på en strand i Grekland. Kan inte förstå att tiden gått så fort, var säkert två månader sen vi satt i telefon och sa: "näää, vet du vad, nu åker vi nånstans och har det bra en vecka!". Och nu är vi snart där!


Skåpet igår blev alldeles strålande! Masade ner hyllan i hallen och gav den en makeover också så nu är det bara vitrinskåpet kvar. Men håll i hatten, för jag går snart lös och målar om allt jag kommer över! Har en tendens att dra på när jag väl är igång, så nu sitter jag och stirrar på mina hyllor och funderar på om dom skulle vara fina i vitt =)


Det är helt otroligt vad bra man tänker när man målar. Funderade lite på det här med att sakna saker man haft i sitt liv. Saknar min häst massor emellanåt, speciellt när våren är här. Men jag vill inte ha tillbaka det livet, inte nu i alla fall. Och så finns det männsikor och perioder i mitt liv som jag kan sakna oerhört mycket som tyvärr har passerat mig förbi och försvunnit ur mitt liv. Men likadant där, det finns en anledning till att dom människorna inte finns kvar i min vardag. Kort och gott:


Bara för att man saknar något är det inte detsamma som att man vill ha det tillbaka.



Nu så ska jag ringa och jaga rätt på Malin och se om
 hon hade tänkt masa sig in till stan någon gång.


Här i krokarna sitter vi och dricker vin och äter fetaost om två veckor =)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela