FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Helgens bravader!

Publicerad 2010-04-26 12:38:30 i All day, every day..,

Nu så ska ni få lite uppdatering från mig igen!


Som ni vet vart jag aningens försenad så när jag ramlade in hos Emmy vid 14 var det ett gäng redan glada människor som mötte mig. Knäcka en Cider och så fick man en shot i handen så vart dagen igång! En tur på marknaden, en kall på Stiffes och så tillbaka till Hultabo där det blev matorgie med pizza. Andra pizzan för i år, första åt jag för en vecka sen, det tillhör liksom inte min favoritkost precis. Sen var det party! Amatörer och proffs i en härlig mix, Malin fick gå och lägga sin man redan vid 20, då hade han fått nog =) Några psykologsamtal och drinkar senare tog jag och Malin varann i armkrok och gick till Trappa upp för att skaka loss med allt annat löst folk. Det är faktiskt himlans kul att se alla H-näsare igen, men det räcker med en gång i halvåret för mig. Jag och Malin trodde vi var safe när vi tog dom små klackarna istället för dom höga, men ikke! Tror aldrig stan har sett något roligare än när vi skulle gå hem! Desperat klamrade vi oss fast i varandra i hopp om att den andre skulle släpa en fram, men det gick inget vidare.. Så då provades det att ta av sig skorna. Men det var ingen höjdare det heller när det låg frost på backen. Så vi uppfann helt enkelt ett nytt sätt att gå i klackar - tåjogga! Det gick inte fort, men det gick framåt! Och eftersom att vi upptäckte ganska snabbt att ingen av oss skulle klara det hela vägen hem så blev det till att våldgästa Emmys stackars hus igen där gympaskorna väntade. Och där vart det efterfest.. Eller, fortfarande fest rättare sagt. Så lite fyllemat, glaskastning och baginboxdans senare så bar det av hemåt.


Mådde faktiskt primaballerina när jag vaknade igår. Gick visserligen inte upp förän 12 då jag gick ner och parkerade i soffan, men ändå, inget illamående. Sen ryckte Emmy upp mig och bjöd till grillning. DET är fint det! Så vi samlades hela ligan igen på Hultabo och tände upp grillen och åt tills det stod fläskfilé ur öronen på oss i eftermiddagssolen. Stackars Hultabo såg ut som om en bomb hade exploderat. Och då var ändå golvet torkat 3 ggr när vi kom. Stackars...


Lite pics!














Kvällens kommentar:

"Fan, man skulle juh kunna tro att du tränar, men det vet jag ju att du inte gör!"

Tack Jocke, tack för att du har så höga tankar om mig...... =)



Dags att ta tag i dagen!










Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela