FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Nu blir det SKANDALHELG!

Publicerad 2010-04-23 11:16:24 i All day, every day..,

För er som inte bor i Höganäs så kan jag berätta att det är marknadslördag i byn imorgon. Och det kanske inte säger er allt för mycket men för oss betyder det en sak mer än något annat - FYLLA! Det är den dagen på året då alla som bor utspritt över det avlånga landet kommer hem, om så bara för ett dygn. Traditionen säger ölfrukost kl 12 hos valfri vän, sen är det rakt in i kaklet som gäller, och varför bryta en tradition som fungerar? Och så ska man såklart avsluta på Höganäs lilla "nattklubb" eller vad man ska kalla det - Trappa upp. Det är förmodligen också enda dagen på året som dom faktiskt har mer än 10 besökare där inne :)


Var ute på flygklubben igår och blev riktigt pepp! Måste bara prata ihop mig med min finansielle rådgivare (pappa) innan jag kör, I'm gonna be an aviator! Nämen, vi får väl se, om inget annat så vill jag åtminstånde ha ett PPL så man kan ta maskinen på weekend till barca då och då.. Sen om jag har tur så kommer jag hela vägen och får flyga dom stooooora maskinerna!


Nu måste jag nästan ta tag i mitt liv, verkar som att jag får ta min löptur ute i H-näs istället om jag ska hinna med mina pitstops på vägen. Men det blir mys med Frida och ikväll blir det tjocka släkten på besök, syster fyller 17 imorrn (kan ni förstå det!? Min lilla loppa till syster är snart myndig!?!).


Det jag ville ha sagt var egentligen; hör ni inte av mig mer i helgen så please - have mercy! Och håll kvar, det kommer uppdatering på Sön/Mån och då ska ni få alla snaskiga detaljer om årets mest skandalfyllda helg i byn!




ARRIVEDERCI!!






Kommentarer

Postat av: kicki

Publicerad 2010-04-23 12:29:43

Hallojsan !!



Jag ska göra mitt bästa för att hålla ut ! Visst är det väl härligt med små ställen där det känns som att livet gör inbromsningar oftare än i stora städer ?

Ha en toppen helg snäckan !! :)

Kram kram fd :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela