FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Allt som behövs är ett ärligt "förlåt"

Publicerad 2010-04-07 11:44:16 i All day, every day..,

Imorse innan jag somnade så kom jag på mig själv med att ligga och fundera på allt jag och mina nära och kära har varit med om i livet. Människor som har kommit och gått, folk som gjort en glada, andra som gjort en ledsen och vänner som halkat ur ledet och försvunnit.

Jag tror att alla människor jag möter har en "uppgift" i mitt liv. När den uppgiften är genomförd så har man tömt ut varandra och kanske försvinner spårlöst ut från varandras liv. T.ex. så kanske jag möter en människa på stan, i förbifarten. Denne ger mig ett leende som får mig att le, genast blir jag lite gladare och fylls med energi och likaså personen jag möter. Sen på några sekunder har man passerat varandra och så var uppgiften genomförd. Sen finns det andra, som mina älskade vänner, vars uppgift kanske är att just bara vara mina vänner genom livet och låta mig älska dom?

Sen finns det såklart andra människor, dom som gjort mig ledsen, utnyttjat situationer eller kanske bara satt mig i situationer. Men dom har en uppgift dom också. När glaset är fullt kanske man lär sig att aldrig göra om samma misstag igen och bli en starkare människa?

Och med det så tror jag faktiskt att man kan läka alla sår, komma över alla besvikelser och förlåta. Ingenting är omöjligt om man bara gör det på rätt sätt och i rätt tid. För ibland så kan tiden vara det som svider mest i såret, att det dröjde för länge innan den där ursäkten kom, så länge att man grävde ner och förträngde det bra som varit istället för att minnas det med glädje.

Så jag har ett litet förslag.. Om vi alla svalde vår stolthet och insåg våra brister och faktiskt bad dom personerna vi haft i våra liv som vi sårat om ursäkt, borde inte livet bli ännu härligare då?




Nog om mitt funderande... Jag sov alldeles för länge idag kan jag säga! Vaknade med ett ryck, hade stängt av alarmet i sömnen, så jag verkligen hoppade i bikinin på väg till ytterdörren. Men jag hann med en lunch vid poolen och lite sol och bad ändå, och nu blir det en dusch, massage och mat.



Jag skulle verkligen kunna tänka mig att jobba övertid idag ;)

Och förresten, kanske inget kul för er icke-flygande folk, men när vi åkte ner så såg jag något heeeeeelt crazy! NYA A380 kom susande just under oss.. Vilken maskin det är!


Hopp i duschen, nu blir det dags att lukta gott!
Sen är frågan, shopping och mys eller drinks och trevligt sällskap?


Hörs lite senare!







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela