FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Dagen D!

Publicerad 2010-04-19 10:33:17 i All day, every day..,

Idag är verkligen D-day! Och det av många anledningar skulle jag vilja påstå. Framför allt flyttade mina älskade vänner Malin och Johanna hem från Oslo idag. Gud vad jag har längtat! Känns inte riktigt som att jag förstått det än, är så van vid att alla mina nära bor så långt bort så det känns bara som om dom är hemma och hälsar på. Men det vänjer jag mig nog vid förr eller senare det med.


Och idag så är det första mätningen som gäller för mig. Vägrar ställa mig på en våg, tror inte på att mäta sina framsteg i vikt, om inte vikten är av relevans. Jag bryr mig inte ett minsta dugg om vad jag väger, vill bara trivas och vill att min kropp ska matcha min självbild. Och mätningen bryr jag mig egentligen inte heller så mycket om, det är ju när jag är nöjd med det jag ser som jag har nått mitt mål, inte när måttbandet visar ett visst antal cm. Men något vill man ju ha som motivation, för att se att det händer något, och av två onda ting så är måttbandet det minst elaka. Så nu gäller det, mina 4 "powerveckor" som jag ska boosta min motivation och lägga om mitt liv en aning. Håll tummarna!



Tänkte jag skulle försöka jaga rätt på Malin (som inte äger ett svenskt nummer!) och se vad hon ska hitta på idag. Är supersugen på en sväng upp på berget och bara mysa, men kan väl tänkas att hon vill ha lite pojkvänstid. Vi får väl se vem som vinner slaget. Jag gissar pojkvän =)



Nu ringde världens bästa Mia för morgonuppdatering!



ARRIVEDERCI!!!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela