FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Beach 2010!!

Publicerad 2010-04-14 12:19:29 i All day, every day..,

Detta vädret är bara för bra för att vara på riktigt! Har verkligen fått en nytändning på motivationen för att träna nu när våren är här och jag vet att jag kan få lite mer rutin på mitt liv. Hade ett riktigt pepptalk med en av killarna på SATS som är PT, så nu är det gasen i botten och löpträning 2ggr i veckan som gäller varvat med gym 2-3 ggr/v samt pass. Och ska jag va riktigt jävlig så kan jag lägga på powerwalks 2 ggr i veckan, men tror inte det är så bra att lägga på för mycket och ta ut mig. Bättre att ta det med ro så jag inte tappar motivationen. Och så är det små förändringar i kosten som gäller. Äter egentligen inte spec dåligt, och jag tränar ju för att kunna äta vad jag vill, men det blir större portioner med sallad och mer regelbundet matintag på menyn. För det är min stora brist, jag är urdålig på att äta när jag ska. Är ingen frukostmänniska alls och om jag inte jobbar så kanske jag äter min första måltid framåt 13-14 på dagen och då är min energi så slut att den inte längre existerar. ÄNDRING!


På dagens schema står först löpträning längs stranden i H-näs, sen fika hos Åsa, ev en sväng till Frida och Co (men det vet hon inte om än) sen middag hemma hos mamma. En riktigt skön dag med andra ord. Ett under att jag inte bara låser in mig nu när jag fått en så kul leksak, men får ju inse att jag faktiskt ska ha den ett tag och har all tid i världen att leka med den =)


Och imorgon blir det storstädning som gäller. Min lägenhet ser ut som om ett krig har utspelat sig här, dammigt och stökigt. Jag får myrkrypningar i kroppen bara av att tänka på det, vet inget värre än när mitt hem är ostädat!!!




Nu så ska jag hoppa i gympaskorna och köra ut,
BEACH 2010, here I come!!





ARRIVEDERCI!!!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela