FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Destination unknown

Publicerad 2009-06-08 15:39:03 i All day, every day..,

Jag har en liten svacka i mitt liv just nu känner jag. En sån där man ifrågasätter allt man har, sitt jobb, sitt boende, tjaa.... sitt liv helt enkelt. Jag har en tendens att låsa mig själv när jag inte behöver det, känna mig tvungen fast jag inte är det. Av någon anledning så känns det som att jag har skrivit på ett livstidskontrakt med såväl TUI som Smarteyes, vilket är en helt snevriden tanke (som ni förstår), men det känns som att jag redan tittar tillbaka på mitt liv och tänker - jaha, det var såhär det blev, var det allt? Men det är det ju såklart inte.. Bara dumma jag som inbillat mig det. Jag har massor kvar att göra men jag måste sluta skjuta på det eftersom att det är NU jag ska göra det, leva och uppleva. Jag menar, jag blir ju inte yngre precis (inte för att jag är gammal, men ändå), mindre bunden, och jag har inte ens några garantier för att jag lever imorgon.
Så varför skjuter jag på det?

Så nu har jag bestämt mig för att jag ska börja ett nytt liv, ett prioriterat liv. Allt behöver inte nödvändigtvis ske på en gång, men jag behöver skaka om och få en nystart. Jag ska stressa ner och ta och lära mig att jag inte behöver veta vad jag ska bli just nu. Jag ska inte ha så bråttom med att ha allt i ordning, och jag ska absolut sluta känna mig låst. Och framförallt så ska jag börja ta mig själv i första hand och inte göra saker jag inte vill om det inte är så att jag verkligen måste. Jag ska sätta ner foten och börja leva i nuet, inget mer mañana mañana.. Inga mer skyldigheter, ingen mer prestationsångest, ingen mer bevisning och inga mer tvång.

Om ni ursäktar så går jag nu - jag har ett liv att börja leva idag =)

Kommentarer

Postat av: amanda

Publicerad 2009-06-08 20:37:14

Men du är fortfarande världens bästa storasyster. Glöm inte det. Puss.

Postat av: mia

Publicerad 2009-07-10 20:02:22

men gud vilken fin bild!!! I LOVE <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela