FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

90 sec EMC evacuation

Publicerad 2009-04-20 21:28:35 i All day, every day..,

Usch.. satt precis och tittade på dokumentären om flight 1549, som ditchade i Hudson river för 3 månader sen. Tror att alla förstår hur allvarlig en sån situation är, men antar att för oss flygande är allvaret mer på riktigt. besättningen gick till jobbet den dagen precis som alla andra dagar, precis som jag gör alla morgnar man ska upp och ta turisterna till värmen. inte trodde dom att de den dagen skulle få tillämpa det vi spenderar 90% av vår utbildning till att lära oss, det vi går igenom flera gånger om dagen i vår 30 sec review, och det vi så vant och som så många gånger förut förbereder kabinen för. men det är vårt jobb, det vi med vingar på bröstet finns där för att göra. vi är inte där huvudsakligen för att servera våra passagerare kaffe och te, se till att de får sin tax-free och undra om de önskar något mer att dricka. VI FINNS DÄR FÖR ATT SE TILL ATT VARENDA EN AV DOM KOMMER UT UR PLANET INOM 90 SEC VID EN NÖDSITUATION. för att se till att alla liv vi har på vårt ansvar överlever. allt det där andra är en service vi erbjuder som en bonus, som vi för övrigt älskar att ge.

det är med en enorm beundran jag tänker på kapten sully som var commander på denna flight, vilken enastående kapten! han inte bara tog ner maskinen på ett sätt inte många hade lyckats med, än mindre tänkt på, han var sist ut ur planet efter att ha hjälpt panikslagna människor till livet efter att dessutom ha kontrollerat kabinen två gånger. DET är en kapten med stort K!

För er som har missat det så är här en video på ditchingen, och tiden efter impact med kommunikationen mellan tornet och Cockpit.






Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-04-22 10:51:32

åhh jag vill att du ska komma hit igen!!!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela