FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

My own little wing

Publicerad 2008-03-19 11:32:44 i Allmänt,

Jag har en alldeles speciell vän, en vän som aldrig skulle ta något för givet.
Hon finns alltid där för mig, när jag är glad, när jag är ledsen, när jag behöver prata om allt det där djupa som gör ont eller om allt det där flamsiga och tramsiga som inte har någon som helst betydelse. Hon finns vid min sida när jag ska gå igenom något som känns svårt,
hon finns vid min sida när jag dansar natten lång i extas.
Och hon finns där vid min sida när jag bara är jag.

Aldrig att jag skulle behöva försöka vara något extraordinärt i hennes närhet, det räcker att bara vara avskalad och mig själv,
i hennes närhet känner jag mig extraorinär ändå.
Vi delar så mycket minnen, så mycket känslor
som vi både kan skratta och gråta till att minnas.
Och hon är en självklar del av mitt hjärtas allra innersta kammare.

Mia...
 I mitt crew är du ingen cabin attendant, du är min andrepilot.
Du hjälper mig att se till att min flight kommer säkert hem, stöttar mig i alla lägen och delar allt det fina i utsikten från mitt liv med mig. När det är turbulent är det du som finns där, kramar min hand, och får mig att förstå att allting kommer att bli bra, att jag klarar mycket mer än vad jag tror.
Och framförallt är du en stor del av det som gör den här resan så rolig och värd att minnas, med alla skratt och din blotta närvaro.

Att få ha dig som vän är en ära, du är unik och inte som någon annan..
You are my own little wing..

image30

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela