FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Casual

Publicerad 2008-03-21 12:08:53 i Allmänt,

Plötsligt så bloggar jag några dagar i sträck, och det känns till och med bra=)

Då va det långhelg och allt är stängt, stängt, stängt. Och jag som ville köpa mig ett par nya, fräscha höga jeans. Blir utgång på Lördag efter att jag stängt på jobbet, och blev våldsamt sugen på ett par att partaja i efter att ha sett en reklam på Tv. Haha, sjukt vad lättpåverkad man är. Igår va det 90-tals fest på tivoli. Jesus vilket årtionde! minns det som igår när man hade sina buffalo och ett par jazzbrallor, stooora ringar i öronen och sprang på Bruksdisco med Mr Vain dunkande i högtalarna. Vilka tider, ung och oskyldig, ja till och med oskuld! Nu har man levt ungefär 1/4 del av sitt liv, med andra ord så har jag bara 3/4 delar kvar att påverka. En del av min historia är redan skriven, jag har fått en del stämplar i mitt pass och jag har stöpt det som formar resten av min beskärda del av livet. Deprimerande.. Men å andra sidan uppfriskande. Jag har många av mina bästa år framför mig och massor kvar att gå igenom, och det ska bli spännande! Är nyfiken på vad livets buffébord har att erbjuda mig, och vad jag kommer välja att ta för mig av..

Åter till Lördag.. Det är här man märker olikheterna mig och mia emellan =) verkligen inget negativt, men hon är väl kanske mer cardinaltypen och jag är en tivolitjej. Gillar den saliga mixen av trashigt, schlager, grunge, RnB och allt folk som hör därtill. Det är okej att se ut och vara precis hur som helst, man är lika accepterad i höga klackar som i ett par Converse. Och jag råkar vara väldigt glad för Converse=) Vilket verkligen inte funkar på Cardinal. Att gå till Cardinal i Converse skulle få mig att känna mig som en katt bland hermelinerna, och jag skulle förmodligen vara ensam om det. Men mia är en tjej, en riktig tjej, som bär upp sina klänningar med grace (lite pga hennes långa spiror kanske som jag för övrigt skulle kunna döda för att ha:P), i höga klackar, massor av bling och och ett genuint brett leende på läpparna. Ibland kanske jag önskar att jag va lite mer tjejjig, lite mer rosa och kanske en skvätt blommig. Hade kännts bra att ta på sig något, färgat i en söt pastell och till och med trivas i det. Men jag är så jäkla basic. svart, grått, vitt, om man har tur så kaaaanske lite blåa detaljer. Damn, jag är trist. Men det är nog så att jag trivs med det, det är ganska så jag ändå. Less is more..

I'M CASUAL

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela