FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Skandalernas kväll

Publicerad 2008-06-06 12:53:34 i All day, every day..,

Frisk som en nötkärna är jag idag! kunde nästan tro att jag är absolutist :P

Jesus med skandaler igår säger jag bara! råkade från ingenstans halka hem till Sofie vars bror tog studenten, och från början så var det ett ganska samlat sällskap. Sen vet jag inte vad som hände men någonstans mellan smörgåstårtan och jordgubbstårtan så gick det utför. Jag tror att det kan ha med Kents jägermeister att göra :P en spindelattack senare så började plötsligt Filippa lyfta folk, den ena med den andra snusade lössnus och sofie kräkte i rabatten! och detta var bara början:) Snart hade Marielle Kents slips runt huvudet, från ingenstans var det någon som friade till sin sambo mitt i talet (och stackarn fick inget svar = nej, vilket blev väldigt pinsamt och jag har ALLT på film:P) och intrigerna tätnade.. någon kysste någon han inte borde kysst eftersom att hans fru var på samma fest, vardagsrummet förvandlades till nattklubb och så blev det lite mer jägermeister. efter massor av dansande och några mindre skandaler gick vi på skattjakt i kents förråd efter lite Sourz som vi av någon anledning tyckte att vi behövde. Men detta hade såklart kent redan förutspått så han hade vart så snäll och ställt in den i kylen så den var kall och go! Jimmy (40+) trodde det var äpplejuice och drack upp sitt glas glad i hågen strax efter att han försökt sälja på mig en bil (vilket gör honom till femtielfte människan denna veckan). Utslagna och lagom lulliga slänger vi (jag, sofie och marielle) oss i kanten på en trevlig åker och filosoferar lite innan Josse och hennes trevliga pojkvän kommer och berättar att det är dags att åka hem. jag och marielle studsar upp och inser snart att vi har ett problem.. Filippa är omöjlig, hon ska dansa, dansa, dansa, trots att hon egentligen inte var kapabel till mycket annat än att däcka:) så medans jag och marielle hann sätta i oss en halv skål med majscrackers fick dom filippa hela vägen ut till hallen, jeeiiii :) Några om och men senare satt vi trots allt i bilen som bjöd på allsång till mickes ära. Hes, full, glad och belåten hinner jag till och med blogga lite snabbt innan jag landar i min mjuka säng..

Vilken kväll mina vänner, vilken kväll!





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela