FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

I'm rising above

Publicerad 2008-06-05 00:52:43 i All day, every day..,

Ännu en dag avklarad och det känns som att jag fått gjort massor denna dagen! Började morgonen med att flytta bloggen till den nya plattformen, samtidigt som jag hällde i mig sådär en liter kaffe ur min nya favoritmugg.. Sen plugg, plugg, plugg, men det lönar sig för det ser ut att bli ännu ett MVG! Jag kan inte säga annat än att jag älskar att läsa handelskurser.. Jag har även hunnit med att lägga på ännu ett lager av mitt sprillans nya knallorange nagellack som är helt och hållet underbart, för man känner sig nästan lite smygbrun i det :) Som vanligt har jag såklart hunnit med mina timmar med Mia i telefon, kommer få en hjärntumör av allt telefonpratande som följde med hennes nya jobb (som i sin tur alltså innebär att hon är i sthlm och inte här, därav massa, massa telefonprat). Hur som helst har hon äntligen fått tag i ett boende nu, hos en tjej som verkar vara jättetrevlig och dessutom bor nära Arlanda!

Och imorgon är det studenter.. överallt... känns helt sinnessjukt att det är över, hela skiten är bara borta. och här får vi som redan vart med om spektaklet gå en hel dag och bli påminda om studentens glada dagar! Ena dagen är man 13 år och har det bra i skolan utan ansvar, och tycker att det är 10000 år tills man ska börja jobba, och i nästa sekund så är det plötsligt någon som rycker mattan under dina fötter och du trillar helt handlöst ut i livet med en duns. Och damn, jag kan berätta för er att det är fan inte skönt. men, som dom säger, det handlar inte om att aldrig falla utan om att ta sig upp igen.
Fast oftast känns det som att det bara är bullshit...

Dagen efter imorgon så är det fredag som ni alla förhoppningsvis känner till! Röd dag, alla flaggar, bl.a. för att det är Sveriges nationaldag men inte minst för min älskade Johanna som fyller 21! haha, vi har haft det som ett stående skämt i alla år, det bara måste sägas.. Hur som helst, så ska det bli dundertrevligt och jag har på känn att det kommer att bli en alldeles toppen helg... Bortsett från att alla är panka då då :)

BTW, bara för att ha det sagt: Jag är fortfarande kärlekskrank, jag är fortfarande trött på hans små lekar, jag är fortfarande i behov av en kram och jag vill inte bli trampad på, men nu får det bannemig vara nog. Nu är det nya tag, jag ska upp, upp, upp!

I'm rising above...


None

SJUNG OM STUDENTENS LYCKLIGA DAGAR
(FÖR SEN KOMMER DOM ALDRIG MER IGEN)

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2008-06-05 07:54:21

haha =)det flyter väl på, man ska inte klaga. Alla har sina svackor ibland. Men jag precis som du tycker också att det är lite deprimerande det här med studenten, för jag vill faktiskt igen, igen och igen. Jobbet går jättebra, kärleken suger :) Stambyte är när man ska byta alla stammar i huset, alltså rör osv. badrum renoveras och blahablahablaha. Massa strunt :)Själv då? Hur är allt? Har du kvar lägenheten? hur går det med kärleken? :) puss

Postat av: JOJJOO ;)

Publicerad 2008-06-05 16:01:02

Japp, hela sverige flaggar för JOHANNA!!! haha! Vad har denna man gjort för dumt nu? Om det är han ja tror det är vill säga! Vi ses imorgon Stumpan!!! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela