FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Broken feelings of dreams out of sight..

Publicerad 2008-02-12 23:31:34 i Allmänt,

Dagar som idag är såna dagar då man mest känner för att skjuta sig själv i foten. Jag kan verkligen inte förstå vissa människor i min närhet, hur dom beter sig och varför saker och ting blir som dom blir. Ibland kan man nästan undra om dessa människor bara väntat på att jag ska ge dom en ursäkt för att dra sig undan. Kanske är jag en rastlös själ som vill ha svar nu, nu, nu, kanske kan jag uppfattas som jobbig och helt styrd av mina känslor men sorry dude - that's me.. Som det sjungs i Gabriellas sång - JAG VILL LEVA LYCKLIG FÖR ATT JAG ÄR JAG. Inte för någon jag kanske borde vara. Jag kanske kan vara väldigt rakt på ibland, kanske gå händelserna lite i förväg och kanske göra större grej av saker än vad andra kan tycka att dessa ting bör vara. Jag önskar bara att jag någon gång skulle få uppleva att någon av dessa förvirrande människor kunde vara ärliga och raka mot mig, ringa upp mig eller konfrontera mig på annat sätt, och berätta den nakna sanningen för mig. Kanske ge mig en förklaring, en anledning, kanske bara be mig dra åt helvete. Det hade räckt. Då hade jag iallafall vetat och det är allt jag vill.
Nu, nu, nu och helst igår..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela