FOR WHATEVER WE LOSE (LIKE A YOU OR A ME) IT'S ALWAYS OURSELVES WE FIND IN THE SEA...

- e.e cummings

Singin' a song 4 the lonley one..

Publicerad 2007-03-02 15:34:05 i Allmänt,

Det är ruskigt vad tiden går fort, studenten närmar sig med stormsteg (äntligen efter 4 års gymnasie!) och det är snart dags att ta ännu ett kliv mot det hårda livet där man får sopa efter sig själv. Vad är det som egentligen avgör när man är vuxen? hmm...

Projektmässan är äntligen över och det är bara årsredovisningen kvar. Ska bli skönt när man tillslut står där med känslan att man faktiskt tog sig igenom evighetsprojektet=) Filosofilektionerna gör mig bara mer och mer förvirrad juh fler jag går på, men det är nog lite av poängen. Ganska otroligt hur många vettiga (eller ovettiga) människor som faktiskt kan konstatera saker som får en att ifrågasätta hela ens existens. Fast det fina med kråksången är att det finns inga svar. Och faktiskt så känns det inte som att jag behöver några heller. Just nu så räcker det nog bara med att jag är den jag är, varför känns ganska oviktigt. Men ibland kan det va skönt att få en tankeställare iallafall, bara för att ruska om lite...

Har börjat trivas mer och mer med att vara bara mig, att inte sitta ihop med någon. Att inte vara du och jag. Känns ganska så mysigt att komma hem och sträcka ut sig i sängen och veta att den bara är till för mig. Fast ibland så hade det nog varit lite mysfaktor på nåt snarkande odjur med en skön arm att sova på. Men det är bara ibland.. I värsta fall så har jag juh Owe =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Jackies blogg!

Här kan ni följa mig och mina påhitt, min vardag med plugg, sol och SURF! Och resan börjar i Marocko...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela